Konsultacja implantologiczna Kraków

Konsultacja implantologiczna Kraków – Pacjenci dobrze wiedzą, że brakuje im zębów, ale często nie znają stanu zdrowia pozostałych zębów i otaczających je tkanek. I choć wszczepienie implantów to jeden z zabiegów rutynowo wykonywanych przez wykwalifikowanych specjalistów, a ryzyko powikłań jest bardzo niskie, to przed podjęciem leczenia, potrzebna jest konsultacja implantologiczna. Podczas takiej konsultacji chirurg stomatolog określa problemy stomatologiczne pacjenta i oczekiwania dotyczące leczenia, a pacjent może poznać odpowiedzi na swoje pytania.

Dlaczego należy odbyć konsultację implantologiczną?

Konsultacja implantologiczna jest bardzo ważną i integralną częścią leczenia braków zębowych. Podczas konsultacji lekarz ocenia stan zębów pacjenta i otaczających je tkanek oraz wykonuje wszystkie niezbędne badania. W rezultacie specjalista implantolog może opracować plan leczenia, który będzie bezpieczny dla pacjenta oraz spełni jego potrzeby i oczekiwania. Specjalista oszacuje również koszt leczenia implantologicznego.

Konsultacja implantologiczna nie tylko zapewnia bezpieczeństwo późniejszego leczenia, ale także daje sposobność do poinformowania pacjenta o różnych opcjach odbudowy zębów, takich jak materiał korony protetycznej czy różnice między mostem a protezą (stosowaną w przypadku rozległych ubytków zębów). Podczas konsultacji implantologicznej lekarz wybiera najbardziej odpowiedni system implantologiczny oraz decyduje o potrzebie wykonania dodatkowych zabiegów, takich jak nadbudowa kości czy podniesienie dna zatoki szczękowej.

Kto może skorzystać z konsultacji implantologicznej?

Konsultacja implantologiczna jest odpowiednia dla każdego, kto chce uzupełnić braki w uzębieniu, aby odzyskać estetkę uśmiechu i zdrowie jamy ustnej.

Poprawa estetyki uśmiechu to jeden z najbardziej docenianych przez pacjentów cel leczenia implantologicznego, ale nie jedyny. Brakujące zęby mogą mieć negatywny wpływ na komfort jedzenia. Słabe gryzienie pokarmów może powodować problemy trawienne. Co więcej, brak nawet jednego zęba może wywierać nacisk na zęby sąsiednie lub przeciwstawne, co może mieć negatywny wpływ na stan uzębienia. Dość często dochodzi do nieprawidłowego ustawienia zębów i problemów z funkcjonowaniem stawu skroniowo-żuchwowego. Z tych powodów leczenie implantologiczne jest zalecane wszystkim pacjentom z brakami w uzębieniu, o ile pozwala na to ich stan zdrowia.

Implanty zębów to długoterminowe rozwiązanie zastępujące naturalne zęby. Oczywiście na trwałość implantów wpływa ogólny stan zdrowia, stan pozostałych zębów oraz higiena jamy ustnej, o którą należy odpowiednio dbać.

konsultacja implantologiczna kraków

Na czym polega konsultacja implantologiczna?

Celem konsultacji implantologicznej jest ocena zdrowia jamy ustnej pacjenta, wykluczenie przeciwskazań do wszczepienia implantów oraz przygotowanie planu leczenia.

W tym celu implantolog najpierw rozmawia z pacjentem na temat jego ogólnego stanu zdrowia. Lekarz zapyta o przebyte choroby, zabiegi lub operacje. Taki wywiad jest niezbędny, aby wyeliminować ewentualne przeciwwskazania do leczenia implantologicznego i zmniejszyć ryzyko ewentualnych powikłań.

Następnie stomatolog przeprowadza badanie jamy ustnej. Sprawdzany jest stan zębów i tkanek wokół nich. W niektórych przypadkach wymagane jest leczenie wstępne w celu poprawy stanu zębów, dziąseł i błony śluzowej przed rozpoczęciem leczenia implantologicznego.

Na kilka dni przed zabiegiem chirurg może zalecić pacjentowi poddanie się zabiegom higienicznym. Celem w tym przypadku jest redukcja bakterii, które mogą niekorzystnie wpływać na gojenie po leczeniu implantologicznym.

Podczas konsultacji specjalista implantolog poprosi o szczegółowe badanie diagnostyczne. Pozwoli to na ocenę stanu i zdolności regeneracyjnych tkanki kostnej. Jeśli pacjent wykonał wcześniej zdjęcia pantomograficzne, można je przynieść na wizytę. Należy jednak podkreślić, że bardzo ważne jest, aby lekarz miał jak najbardziej  aktualne wyniki badań.

Na podstawie uzyskanych informacji lekarz przedstawia pacjentowi różne opcje leczenia (w zależności od przypadku), oczekiwane wyniki, czas trwania oraz koszt leczenia implantologicznego.