Chirurgia stomatologiczna i szczękowo-twarzowa

Specjalizacje z zakresu chirurgii stomatologicznej i szczękowo-twarzowej to zaawansowane dziedziny medycyny, które wymagają wieloletniego kształcenia oraz praktyki klinicznej.

Chirurgia stomatologiczna koncentruje się na leczeniu schorzeń jamy ustnej, natomiast chirurgia szczękowo-twarzowa obejmuje szerszy zakres zabiegów, w tym korekcje wad zgryzu, leczenie urazów twarzoczaszki oraz operacje rekonstrukcyjne.

Zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej i szczękowo-twarzowej

Zabiegi wykonywane przez chirurgów obejmują szeroki zakres procedur, od usuwania zębów mądrości, przez leczenie wad zgryzu, po interwencje po wypadkach i urazach twarzy.

Specjaliści z zakresu chirurgii szczękowo-twarzowej zajmują się leczeniem stanów zapalnych, guzów oraz torbieli w okolicach zatok szczękowych. Wśród najczęściej wykonywanych zabiegów znajdują się resekcja wierzchołka korzenia, usuwanie korzeni, transpozycja zębów, czy stabilizacja kości. Specjalista przeprowadza także leczenie implantologiczne, takie jak wszczepienie implantów zębowych.

Od specjalistów z zakresu chirurgii wymaga się nie tylko wiedzy medycznej, ale również precyzji i umiejętności manualnych, co sprawia, że jest to dziedzina wymagająca wieloletniego doświadczenia i ciągłego doskonalenia umiejętności.

chirurgia stomatologiczna, chirurgia szczękowo-twarzowa kraków
usuwanie ósemek krakow

Chirurgiczne usunięcie zęba zatrzymanego

Najczęściej dotyczy tzw. zębów mądrości, które ze względu na swoje położenie mogą powodować ból oraz różne powikłania.

usuwanie zębów

Usuwanie zębów mlecznych i stałych

Zabieg ekstrakcji zęba wykonywany jest w sytuacji, gdy nie ma możliwości zastosowania innych metod leczenia.

torbiel żuchwy

Usuwanie torbieli żuchwy i szczęk

Chirurgiczne usuwanie torbieli żuchwy i szczęk to zabieg, który jest przeprowadzany w celu usunięcia zmian patologicznych z kości.

zatoki szczękowe

Leczenie chorób zatok szczękowych

Leczenie chirurgiczne zatok szczękowych stosuje się w sytuacji stwierdzenia trwałych zmian chorobowych.

slinianka przyuszna

Leczenie schorzeń gruczołów ślinowych

Wśród najczęstszych zabiegów chirurgicznych znajduje się parotidektomia, czyli usunięcie ślinianki przyusznej.

leczenie złamań kosci

Leczenie operacyjne złamań kości twarzy

Skomplikowany proces, który wymaga precyzyjnego przywrócenia anatomicznej struktury kostnej.

chirurgia ortognatyczna

Chirurgia ortognatyczna

Specjalistyczny dział chirurgii szczękowo-twarzowej, który zajmuje się korygowaniem wad zgryzu i deformacji twarzoczaszki. Celem jest poprawa funkcji układu stomatognatycznego.

stany zapalne twarzo-czaszki

Leczenie stanów zapalnych tkanek miękkich i kości części twarzowej czaszki

Miejscowe leczenie skupia się na eliminacji przyczyny zapalenia, takiej jak usunięcie zęba czy nacięcie ropnia.

Zabiegi